قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کاربرد قواعد فقهی در روابط زوجین
كاربرد قواعد فقهی در روابط زوجین

تازه‌های نشر؛

کاربرد قواعد فقهی در روابط زوجین

کتاب «کاربرد قواعد فقهی در روابط زوجین» به قلم مهدیه رضایی تألیف و توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «کاربرد قواعد فقهی در روابط زوجین» به همت انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.

این کتاب به قلم سرکار خانم مهدیه رضایی دانش آموخته جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشته تحریر درآمده و در سه فصل تدوین شده است.

فصل اول کتاب با عنوان «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم «کاربرد قواعد اختصاصی فقهی در روابط زوجین» و فصل سوم به موضوع «کاربرد قواعد عمومی فقهی در روابط زوجین» می‌پردازد.

با توجه به مسائل و معضلات زوجین، اثر حاضر به قواعد مهم فقهی و کاربرد آن‌ها در این حوزه پرداخته است. محور قراردادن قواعد فقهى، در پردازش مسائل اجتماعى به‌ویژه روابط زوجین بسیار راهگشاست و با توجه به عمومیت و شمول این قواعد، مى‌‏توان فقه را در برابر مسائل اجتماعى، داراى موضع دانست. قواعد فقهى این قابلیت را دارد تا در بستر زمان حرکت کند و به فقه پویایى بخشد.

در نتیجه براى حلّ فقهى مسائل حوزه خانواده، استفاده از قواعد فقهى و تطبیق آن‌ها بر موضوع و مصداق‏یابى آن‌ها، می‏‌تواند راهگشا باشد.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی(ره) جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مراجعه کنند. همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب به نشانی https://eshop.jz.ac.ir عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics