قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «مبانی حدیث شناسی» به قلم سید محمدکاظم طباطبایی مکتوب شد
«مبانی حدیث شناسی» به قلم سید محمدکاظم طباطبایی مکتوب شد

تازه‌های نشر؛

«مبانی حدیث شناسی» به قلم سید محمدکاظم طباطبایی مکتوب شد

چاپ اول کتاب «مبانی حدیث شناسی» نوشته حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث، در ۲۰۴ صفحه از سوی مؤسسه انتشاراتی دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، شناخت نظام مند حدیث و آگاهی از جایگاه آن در هندسه معرفت دینی، نیازمند آشنایی با مباحث بنیادین حدیث پژوهی است.

از این‌رو، کتاب مبانی حدیث شناسی در پی برآوردن مطالبی در زمینه متن پژوهی، علوم پیرامونی و مباحث بنیادی است. مباحثی مانند رابطه حدیث با قرآن و نیز سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع)، اعتبار سنت و حدیث، نیاز به حدیث و ویژگی‌های حدیث شیعه و حدیث سنی که یک به یک در این کتاب بررسی شده است.

کتاب مبانی حدیث در شانزده درس تدوین شده که فهرست برخی از دروس بدین شرح است: سنت، اعتبار سنت نبوی، اعتبار قول و فعل اهل بیت (ع)، نیاز به سنت، حدیث بسندگی، جایگاه روایات در فهم آیات قرآن، کاربرد روایات در فهم قرآن، گستره سنت و حدیث، ویژگی‌های حدیث شیعه، ویژگی‌های حدیث شیعه، اعتبارسنجی حدیث، عدالت صحابه.

نویسنده ابراز امیدواری کرده که خواننده با دستیابی به نتیجه‌ای منطقی، علمی و پذیرفتنی، چگونگی استفاده از آنها برای حدیث پژوهان روشن شود.

چاپ اول کتاب «مبانی حدیث شناسی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم طباطبایی دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث، جلد نرم در ۲۰۴ صفحه و بهای ۲۵ هزار تومان پاییز ۹۸ با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس آشنایی با مبانی حدیث شناسی، رشته علوم قران و حدیث از سوی موسسه انتشاراتی دارالحدیث منتشر شد.

مبانی حدیث شناسیسید محمدکاظم سید طباطبایی، متولد ۱۳۴۴ در  قم است. وی دارای تحصیلات حوزوی سطح چهار حوزه علمیه بوده و عضویت در هیئت‌علمی، استادیار گروه نهج‌البلاغه و مدیر گروه دانشگاه قرآن و حدیث و رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث است. استاد طباطبایی دارای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی فراوانی بوده و تاکنون ۱۱ کتاب و ۲۸ مقاله از وی در مجلات علمی حوزوی و دانشگاهی سطح کشور، انتشاریافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics