قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مستطیع شدگان امسال تکلیفی برای حج ندارند
روسری بر سر چوب کردن مقابله با قرآن است

مستطیع شدگان امسال تکلیفی برای حج ندارند

آیت‌الله جوادی آملی آتش زدن سفارت عربستان را کاری ناپسند توصیف کرد و اظهار داشت: انجام حج بدون عزت واجب شرعی نیست بنابراین کسانی که امسال مستطیع شده‌اند تکلیفی برای سفر حج ندارند.

به گزارش شبکه اجتهاد از رسا، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رابطه ما باید با کشورهای مختلف بر اساس امضاء و تعهد باشد گفت: زبان بین‌المللی اسلام زبان تعهد است.

وی با اشاره به آتش زدن سفارت عربستان این کار را تقبیح کرد و اظهار داشت: آن‌ها سفارتخانه ما را آتش نزده بودند و ما هم نباید به آن‌ها بی‌احترامی می‌کردیم و الآن نباید انتظار داشته باشیم که برای ما فرش قرمز پهن کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که ما امروزه در میدان مین هستیم و در امنیت کامل زندگی می‌کنیم خاطر نشان کرد: پیامبر فرمودند که دنیا جای معجزه نیست بلکه جای زد و خورد و آزمایش است و نباید انتظار داشته باشیم که رایگان وارد بهشت شویم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه حرف اول مملکت را عقل باید بزند گفت: اگر چه مردم ما کتاب‌خوان نیستند ولی اهل عقل و هوشند و اگر از کسی خلاف ببینند می‌رنجند و در صورتی که رو برگردانند برگشتنشان آسان نیست.

وی با اشاره به این‌که قسمت عمده بودجه کشورهای جهان را مصروف کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها می‌شود و گفت: مشکلات مالی در دنیا نیست و خداوند به اندازه کافی در اختیار انسان قرار داده است و این جهل بشر است که کار را خراب کرده است و اگر ما هم عاقلانه رفتار کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

آیت‌الله جوادی آملی اختلاف نظر را در کشور مثبت دانست و افزود: اختلاف همه جا بد نیست و می‌شود از اختلاف‌ها برای پیشرفت استفاده کرد زیرا این اختلاف مقدس است و خداوند انسان را برای تأمین عدل متفاوت خلق کرده است.

وی با بیان اینکه عمل بیش از حرف تأثیرگذار است گفت: بیان قرآن این است که قطب فرهنگی مردم عقل است و باید شناسنامه شما عقل باشد و تا این‌طور نشود حرف مان ثبات نخواهد داشت.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان با اشاره به اینکه خداوند حج بدون عزت را واجب نکرده است گفت: کسانی که امسال مستطیع شده‌اند هیچ تکلیفی ندارند و نگران مسأله شرعی حج نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics