قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نخستین جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی در قم

نخستین جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی در قم

جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی فردا چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌‌های مدرسه دارالشفاء برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، جشنواره حدیثی ثقهالاسلام کلینی روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، رئیس انجمن حدیث حوزه با اشاره به علت نام‌گذاری این جشنواره به ثقه‌الاسلام کلینی گفته است: ثقه‌الاسلام کلینی تنها یک محدث نیست بلکه یک مورخ، فقیه، مفسر و در یک واژه عالمی برجسته بوده با این حال کهن‌ترین و زیباترین کتاب حدیثی شیعه به او تعلق دارد و تمام کتاب‌های حدیثی شیعه پس از اصول کافی توسط وی نوشته و این جشنواره به نام این محدث ایرانی مزین شده است.

مسئول جشنواره حدیثی ثقه‌الاسلام کلینی از وجود بخش نوقلمان در این جشنواره خبر داد و گفت: رقابت کسانی که برای نخستین بار وارد عرصه پژوهش می‌شوند با افراد سابقه‌دار عادلانه نیست به همین علت ما با ایجاد بخش نوقلمان بستر حضور آن‌ها به شکلی برابر را ایجاد کردیم.

حجت‌الاسلام مسعودی برنامه‌های این جشنواره را مورد توجه قرار داد و گفت: تجلیل از شخصیت‌های تأثیرگذار عرصه علوم حدیث همانند آیت‌الله محمدی ری‌شهری و همچنین مؤسسات فعال در این راستا از جمله مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بخشی از جشنواره حدیثی ثقهالاسلام کلینی است.

وی اضافه کرد: رونمایی از ترجمه کتاب اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس انجمن حدیث حوزه ابراز کرد: جشنواره حدیثی ثقهالاسلام کلینی روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار می‌شود.

مسعودی افزود: هفت ماه پیش فراخوان این جشنواره اعلام شده و تاکنون ۳۰۱ مرد و ۱۳۹ زن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

این جشنواره به همت انجمن حدیث حوزه و مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه برگزار می‌گردد. همچنین مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مرکز مدیریت حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در برگزاری این جشنواره همکاری و مشارکت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics