قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نسخه الکترونیکی کتاب «مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» عرضه شد
نسخه الکترونیکی کتاب «مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» عرضه شد

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» عرضه شد

مأخذشناسی حاضر شامل اطلاعات منابع مکتوب و چاپی دانش فقه اعم از کتاب، مقاله و پایان‌نامه است که از کتابخانه‌های مختلف در ایران و کشورهایی از جمله انگلستان، لبنان، امارات و عراق به دست آمد و بر اساس نام پدیدآورنده ترتیب یافت.

به گزارش شبکه اجتهاد، محمد پهلوانی با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب کتاب «مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» داشت: نبود مأخذشناسی فقهی چرخه‌های مختلف اطلاع‌رسانی در حوزه فقه و دانش‌های مرتبط را به مشکلاتی دچار کرده بود؛ از همین‌رو پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال ۱۳۷۷ تصمیم گرفت این ضرورت را تحقق بخشد و اکنون پس از چند سال تلاش، این کار انجام شد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به رسا گفت: مأخذشناسی حاضر شامل اطلاعات منابع مکتوب و چاپی دانش فقه اعم از کتاب، مقاله و پایان‌نامه است که از کتابخانه‌های مختلف در ایران و کشورهایی از جمله انگلستان، لبنان، امارات و عراق به دست آمد و بر اساس نام پدیدآورنده ترتیب یافت.

وی تصریح کرد: هدف این پژوهش دسترسی سریع و بهتر پژوهشگران موضوعات فقهی و کاربران این دانش به اطلاعات مورد نیاز و توسعه یافتن پژوهش‌های مختلف در عرصه مسائل فقهی و پاسخگویی به پرسش‌های متنوع موجود است.

پهلوانی به معرفی این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب نوشته محمد نوری و در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب «مأخذشناسی جامع فقه اسلامی» در ۵ جلد در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: جلد اول تا پنجم این کتاب به ترتیب در ۷۱۱، ۹۱۹، ۷۴۳، ۸۰۱ و ۸۰۵ صفحه به زبان فارسی و به ترتیب به قیمت ۷۰۰۰۰۰، ۹۰۰۰۰۰، ۷۵۰۰۰۰، ۸۰۰۰۰۰، ۸۰۰۰۰۰ ریال و نسخه الکترونیکی آن به قیمت ۱۴۰۰۰۰، ۱۸۰۰۰۰، ۱۵۰۰۰۰، ۱۶۰۰۰۰، ۱۶۰۰۰۰ ریال منتشر شده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics