قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نسخه دوم مجموعه آثار آیت‌الله شیخ محمد سند تولید شد
آیت‌الله سند

نسخه دوم مجموعه آثار آیت‌الله شیخ محمد سند تولید شد

دومین نسخه از نرم‌افزار ارزشمند مجموعه آثار آیت‌الله شیخ محمد سند، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در دسترس پژوهشگران و محققان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، نسخه دوم آثار آیت‌الله شیخ محمد مسند در قالب لوح فشرده در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تهیه و منتشر شد. این نرم افزار با ۶۲ عنوان در ۸۴ جلد کتاب از آثار شیخ محمد سند، در موضوعات: عقاید و معارف اسلامی، ادعیه و زیارت، معصومان علیهم السلام، تفسیر، اخلاق، فقه، اصول فقه، مهدویت، علم رجال، تاریخ، سیاست، طب و بانکداری تولید و عرضه شده است.

«اصول استنباط العقاید فی نظریه الاعتبار»، «الشعائر الحسینیه»، «العقل العملی»، «فقه المصارف و النقود»، «مقامات فاطمه الزهرا فی الکتاب و السنه»، «الرجعه بین الظهور و المعاد»، «اسرار زیاره الاربعین»، «بحوث فی مبانی علم الرجال»، «نفحه الخطباء»، «فقه الطب و التضخم النقدی» از جمله کتب ارائه شده در این نرم افزار می‌باشد.

جستجو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ، عباراتِ متن، فهرست کتاب‌های برنامه و آیات قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغتنامه، امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و قابلیت‌‌های پژوهشی به همراه امکانات: یادداشت‌‌برداری، ذخیره‌‌سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله امکانات و کاربردهای این لوح فشرده است

همچنین این نرم افزار با بهره گیری از قالب کتابخانه لفظی نور نسخه ۲.۱، امکاناتی همچون امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آنها با متن، به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست، امکان محدود کردن دامنه متن و فهرست کتب به موارد دلخواه، امکان فهرست‌ سازی توسط علائم عمومی جهت تهیه فهرست‌های پویا و متنوع از کلمات، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، قابلیت انتقال متن دلخواه به word، امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در باره نسخه شناسی هر یک از کتب و … را در خود جای داده است.

آیت‌الله شیخ محمد سند بحرانی در ماه رجب سال ۱۳۸۲ ق مطابق با ۱۳۴۱ هـ ش در کشور بحرین متولد شد. به سبب نبوغ و استعداد سرشار، پیش از پنج سالگی وارد دبستان شد و در پانزده سالگی دبیرستان را به پایان رساند. سپس با بورس تحصیلی در رشته مهندسی وارد دانشکده «دیوید گیم» لندن شد و پس از یک سال از این دانشکده فارغ التحصیل گردید و سال بعد با گذراندن بعضی از دروس دیگر، به دانشکده تخصصی «امپریال» پیوست.

ایشان بعداز مدتی تحصیلات دانشگاهی را رها می‌کند و به منظور تحصیل علوم دینی و کسب معرفت لازم برای پاسداری از حریم اهل بیت(علیهم السلام) راهی شهر قم می‌شود و در مدت کمی سطوح پایه را طی کرد و در زمانی کمتر از چهار سال، سطوح عالیه را به پایان برساند. ایشان پس از اتمام سطوح عالیه، در درس خارج مراجع و آیات عظام شرکت کرد و از فیوضات علمی آنان بهره‌مند گردید؛ از جمله اساتید ایشان می‌توان به آیات عظام میرزا‌هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، میرزاجواد تبریزی، سید محمد روحانی و آیت‌الله حسین وحید خراسانی اشاره کرد.

شیخ محمد سند به پیشنهاد مرحوم آیت‌‌الله سیدمحمد روحانى به تدریس خارج فقه و اصول در قم پرداخت و اخیراً با هجرت به نجف‌اشرف به عنوان استادی موفق مشغول تدریس خارج فقه و اصول می‌باشد و عده زیادی از طلاب در جلسه درس ایشان حاضرند.

علاقه‌مندان برای دریافت این لوح فشرده می‌توانند اینجا (کلیک) کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics