قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ثبت‌نام دوره «فقه الاقتصاد» در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
فقه الاقتصاد

تحت اشراف مقام معظم رهبری؛

ثبت‌نام دوره «فقه الاقتصاد» در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری در رشته «فقه الاقتصاد» از میان فضلای دروس خارج حوزه ثبت نام می‌نماید.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به منظور تربیت فقیهان و محققان آگاه به علم اقتصاد برای رشته «فقه الاقتصاد» از فضلای درس خارج حوزه ثبت‌نام بعمل می‌آورد.

براساس این گزارش، این موسسه آموزشی از طلابی که حداقل پنج سال سابقه حضور در درس خارج فقه و اصول دارند و یا طلابی که علاوه بر اتمام پایه ۱۰ (معدل ۱۶)، دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد یا رشته‌های مرتبط هستند؛ ثبت‌نام خواهد کرد.

اهداف دوره:

«موضوع شناسی اقتصادی برای پاسخ گویی به سؤالات فقهی»، «استنباط احکام فقهی اقتصادی و مسائل مستحدثه در حوزه معاملات»، «طراحی ابزارها و شیوه‌های معاملاتی مورد نیاز جامعه بر اساس فقه اسلامی»، «تدریس ابواب مختلف فقه اقتصادی و دروس اقتصاد اسلامی»، «حضور مؤثر در شوراهای عالی فقهیِ نهادهای مالی و اقتصادی و ارائه مشاوره به آن‌ها» و «انجام پژوهش‌های نوین و تألیف کتب و مقالات تخصصی در حوزۀ فقه الاقتصاد و اقتصاد اسلامی»، از اهداف این دورۀ ۷ سالۀ آموزشی- پژوهشی می‌باشد.

ویژگی‌ها:

«محوریت درس‌های خارج فقه و اصول با تاکید بر هدایت و راهنمایی تحصیلی توسط اساتید برجسته و توانمند»، «آموزش اجتهادی ابواب خاص فقه اقتصادی مانند اجاره، شرکت، دین، قرض و …»، «آموزش فقه‌های تخصصی مانند فقه معاملات بانکی، فقه بازار سرمایه و فقه اقتصادی دولت»، «آموزش اقتصاد اسلامی و دروس مورد نیاز علم اقتصاد در سطح عالی»، «آموزش­ دروس تکمیلی حوزه» و «تقویت مهارت‌های پژوهشی با بهره‌گیری از روش‌های آموزشی و پژوهشی موثر و کارآمد»؛ از ویژگی‌های این برنامه آموزشی شمرده شده است.

امتیازات:

قابل ذکر است، طلاب با سنوات حضور بیشتر در درس خارج فقه و اصول و فارغ‌التحصیلان دکتری اقتصاد اولویت دارند؛ و نیز طلابی که حداقل پنج سال سابقه حضور در درس خارج فقه و اصول دارند، فقط در مصاحبه علمی و عمومی شرکت می‌نمایند.

مهلت ثبت‌نام:

زمان ثبت‌نام در این موسسه از ۲۰ مردادماه سال جاری تا ۲۰ شهریورماه خواهد بود. داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.MFOS.ir یا به نشانی قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه ۱۶ اولین فرعی سمت راست، پلاک ۴۸ مراجعه نمایند و نیز می‌توانند با شماره تماس ۳۲۹۳۶۰۴۶-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

IMG11002717

یادآوری می‌شود، مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با امر و اشراف مقام معظم رهبری، به منظور ایجاد بسترهای تربیت علمی مجتهدان و محققان برجسته و مسلط بر عرصه‌های تخصصی فقه و دیگر علوم اسلامی در انتهای پایان سال گذشته در حوزه علمیه قم آغاز بکار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics