قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توضیحی نسبت به فتوای آیت‌الله مکارم درباره حجاب
حجاب در ترکیه

توضیحی نسبت به فتوای آیت‌الله مکارم درباره حجاب

در پی انتشار خبری مبنی بر فتوای آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی درباره عدم لزوم رعایت حجاب از سوی دختران مسلمان در دانشگاه برخی کشورها، یکی از اعضای استفتائات دفتر این مرجع تقلید توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن خبری که روی برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و در قالب یک استفتاء قرار گرفته به شرح زیر است: وظیفه خواهران دانشجوى مسلمان ترکیه و دیگر کشورها نسبت به رعایت حجاب در دو فرض زیر چیست؟

۱- شرط گذراندن تمام ترم‌هاى دانشجویى در دانشگاه‌هاى تحت مدیریّت آنها، رعایت نکردن حجاب شرعى است.

۲- شرط اتمام چند ترم باقیمانده از رشته خاصّى در دانشگاه ترک حجاب است.

فتوای این مرجع تقلید

با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدیّن دروس عالى را نخوانند تنها افراد بى بند و بار و لامذهب پست‌هاى مهم را اشغال مى‌کنند، به افراد متدیّن اجازه داده مى‌شود که حجاب را در خصوص مواردى که ضرورت دارد رعایت نکنند، ولى در غیر آن موارد حتماً مراعات کنند.

توضیحات عضو استفتائات دفتر آیت‌الله مکارم

این عضو استفتائات دفتر این مرجع تقلید گفت: فتوای صورت گرفته و پاسخ معظم‌له صحیح است، ولی ایشان تاکید فرموده‌اند که اگر ضرورت ندارد دختری مثلاً از ایران نباید برای درس خواندن به چنین دانشگاه‌هایی برود، ولی اگر ساکن در این کشورهاست و مجبور به این کار است با شروط ذکر شده در دو قید فوق، می‌تواند مطابق قوانین این کشورها عمل کند.

وی ادامه داد: البته دختران مسلمان باید در حد ممنوعیت حجاب، این کار را انجام دهند به طور مثال اگر این کشورها برداشتن روسری را اجبار می‌کنند باید عدم رعایت حجاب در همین حد باشد و مجاز نیستند حجاب سیار اعضا را هم مراعات نکنند.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه این افراد باید بلافاصله بعد از خروج از دانشگاه، رعایت حجاب کامل را داشته باشند و عدم رعایت حجاب با شرایط فوق فقط در محیط دانشگاه مجاز شده است.

این عضو تصریح کرد: تعمیم این فتوا به موارد دیگر بدون شروط مذکور و سوء استفاده برخی افراد در داخل به هیچ وجه مورد تایید دفتر این مرجع معظم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics