قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش شدید مراجع عظام به جنایات رژیم صهیونیستی/ تأکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین
واکنش شدید مراجع عظام به جنایات رژیم صهیونیستی/ تأکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین

گزارش؛

واکنش شدید مراجع عظام به جنایات رژیم صهیونیستی/ تأکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین

۸ تن از مراجع عظام تقلید قم و نجف در پیام‌هایی، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ایستادگی کشورهای اسلامی مقابل اهداف پلیدانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مراجع عظام تقلید قم و نجف، حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سیستانی، سبحانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، مدرسی و بشیرنجفی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و لزوم کمک‌رسانی تاکید کردند و عموم مقلدان را مجاز دانستند یک سوم سهم مبارک امام علیه‌السلام را جهت یاری مردم فلسطین و آسیب دیدگان آن‌ها مصرف نمایند.

پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ

عملیات خیره کننده و بی‌سابقۀ رزمندگان و جوانان فلسطینی، ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و در بُعد نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، آبروی این رژیم پوشالی را چنان از بین برد که هرگز اعاده نخواهد شد.

تمامی این حرکت‌ها، نشأت یافته از ظلم و ستم و غصبی است که رژیم اسرائیل ده‌ها سال بر مردم مظلوم فلسطین وارد کرد‌ه؛ مظلومانی که با مقاومت و همبستگی خود ثابت کردند که وعدۀ الهی در یاری آنان محقق گردیده است.

رژیم سفاک صهیونیستی که اکنون در پایان عمر خود قرار گرفته، درنده خویی را به نهایت رسانده و مردم فلسطین و صاحبان اصلی آن دیار را به وحشیانه‌ترین شکل، مورد هجوم قرار داده است؛ از این رو لازم است همۀ مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی به هر صورتی که برایشان مقدور است از این مظلومان دفاع کنند و بدانید پیروزی نهایی برای مستضعفان است.

ضمناً عموم مقلدان مجاز هستند یک سوم سهم مبارک امام علیه‌السلام را جهت یاری مردم فلسطین و آسیب دیدگان آنها مصرف نمایند.

پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و بی توجهی و کم تحرکی کشورهای اسلامی و سکوت مرگبار سازمان‌های مدعی آزادی و حقوق بشر و همراهی بعضی از کشورهای غربی با این جنایت، بر همه ملت‌ها لازم است ضمن اعلام انزجار از این حملات و کشتار بی‌رحمانه، هر نوع کمک را به این ملت مظلوم به هر طریقی شده‌ است برسانند و مقلدین مجازند یک سوم از سهم مبارک امام (علیه السلام) را به این موضوع اختصاص دهند.

پیام آیت‌الله سیدعلی سیستانی

بسم الله الرحمن الرحیم

نوار غزه این روزها در معرض بمباران مداوم و حملات شدید و کم‌سابقه‌ای قرار دارد که تا این لحظه منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از شش هزار غیرنظامی بی‌گناه شده و افزودن بر آن، موجب آوارگی شمار زیادی از مردم و تخریب مناطق مسکونی گسترده شده است، این بمباران مناطق مختلقی را هدف گرفته به طوری که مکان ایمن برای پناه مردم باقی نمانده است.

در عین حال، ارتش اشغالگران محاصره نفسگیری بر نوار غزه اعمال کرده که اخیرا حتی آب و غذا و دارو و دیگر الزامات زندگی را هم شامل شده و خسارت و مشکلات بسیاری برای مردم بی‌نوا به بار آورده است، گویی با این اقدامات به دنبال انتقام گرفتن از آنها و جبران خسارت‌های سنگین و شکست بزرگ در رویارویی‌های اخیر است.

همه این اقدامات در برابر دیدگان تمام جهانیان در حال روی دادن است و هیچ مانع و بازدارنده‌ای در مقابل این حملات وجود ندارد بلکه برخی از این اقدامات جنایتکارانه پشتیبانی کرده و به بهانه دفاع از خویشتن، آن را توجیه می‌کنند! در این میان، همه جهان باید در مقابل این توحش شدید بایستند و مانع از زیاده‌روی نیروهای اشغالگر در اجرای طرح‌هایشان برای آزار و اذیت بیشتر مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین شوند.

پایان دادن به تراژدی این مردم عزیز –که هفت دهه است ادامه دارد- با تحقق حقوق مشروع‌شان و برچیدن اشغالگری از اراضی غصب شده تنها راه برای برقراری امنیت و صلح در این منطقه است و بدون تحققق این امر، مقاومت در برابر متجاوزان ادامه خواهد داشت و چرخه خشونت همچنان جان‌های بی‌گناه بیشتری را به کام مرگ خواهد کشاند. لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

پیام آیت‌الله جعفر سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی است که اخبار متأثر کننده از سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گوش  می‌رسد و تصاویر دلخراش از رسانه‌های جهان مخابره می‌شود. زنان و کودکان و مردم مظلوم فلسطین که قریب ۷۰ سال است از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و سرگردان شده‌اند در شدید‌ترین حملات بی‌سابقه به خاک و خون کشیده و حتی آب و غذا و دارو را بر روی آنان بسته‌اند.

لازم است جامعه جهانی و کشورهای بیدار اسلامی، درباره این حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، به پا خیزند و انتظار می‌رود سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی ضمن محکومیت جنایات این رژیم غاصب،  اقدامات مؤثری در جهت پایان دادن به این  حملات غیر انسانی انجام دهند.

بیانیه آیت‌الله‌ سیدموسی شبیری نجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

وقایع تلخ و اسفناک روزهای اخیر در سرزمین فلسطین و محاصره و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌پناه غزه توسط رژیم اشغالگر، بار دیگر همه انسان‌های آزاده و دردمند را نگران و اندوهگین کرده است. جان صدها انسان مظلوم از دست رفته و جان صدها هزار انسان دیگر در سرزمین فلسطین همچون چند دهه گذشته، بازیچه سیاستمداران استعمارگر و دشمنان اسلام قرار گرفته است.

بدین وسیله نگرانی و اندوه خود را از تشدید این بحران اعلام داشته و از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با قاطعیت به پایان دادن این فاجعه بزرگ کمک کنند و با تدابیر خود مانع از تکرار این وقایع تلخ شوند.

از خداوند متعال می‌خواهیم با ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) به آلام بشریت خاتمه دهد و عدل و داد را بر جهان حکم‌فرما کند.

پیام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین

اسلام که احیاى عدل و حیات بخشى حقوق بشر را به جهانیان آموخت اجازه نمی‌دهد در شرایط دشوار کنونى مسلمانان مجاهد و مظلوم فلسطین تنها بمانند. بر همه مسلمانان لازم است که در کمک رسانى به این آزادگان به پا خواسته جهت رهایى قدس عزیز هیچ گونه کوتاهى نکنند. والسلام على من اتبع الهدى

پیام آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادثی که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ می‌دهد، تحولی واقعی را در امت اسلامی نشان می‌دهد؛ و اگر ملت بر اساس بینش‌های الهی بیدار شده و فرهنگ خود را تثبیت کند، قادر خواهد بود که بر قدرت‌های ستمگر دنیا پیروز شود». و افزودند: «تا زمانی که امت به اهداف رسالت اسلامی و بصیرت‌های دین پایبند باشد و عقاید اشتباه بیگانه را دور بریزد، در امان خواهد بود.

وعده خدا بر پیروزی مؤمنین است و این وعده حقیقی است، خداوند متعال می‌فرماید: (بِنَصْرِ اللَّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزیزُ الرَّحیم‏؛ خداوند هر که را بخواهد یاری می‌کند و اوست که شکست‌ناپذیر و مهربان است)، همان‌گونه که تاریخ امت اسلامی گواه است، همواره خداوند بندگانش را نصرت و یاری رسانده است، با این حال، پراکندگی مسلمانان و اغراق آنها در برخی تجربیات منفی، ممکن است دلیلی بر بی‌اعتمادی آنها به وعده الهی باشد و در نهایت به شکست روحی در برابر دشمن بیانجامد.

آنچه این روزها در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، شرارت‌های جهان غرب، ناتوانی آنان در حل بحران‌ها و توانایی برترشان در ایجاد آنها را بیش از پیش آشکار کرد. همچنان که حوادث اخیر استاندارد دوگانه غرب را نشان داد؛ به طوری که تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنند اما از اشغالگری صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

پیام آیت‌الله شیخ بشیر حسین نجفی

قال الله سبحانه: کلما أوقدوا نارا للحرب أطفأها الله ویسعون فی الأرض فسادا والله لا یحب المفسدین.

نجف اشرف همواره پشتیبان مساله فلسطین و همه مسائل به‌حق امت اسلامی بوده است، ما از چند روز پیش، حملات رژیم ظالم صهیونیستی در فلسطین را پیگیری می‌کنیم؛ حملاتی که منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور مظلوم شده است و این امر تنها به دلیل مطالبه حقوق برحق‌شان در بازستاندن اراضی غصب شده است.

ما ضمن مسالت از خداوند متعال برای زدودن این غم و اندوه از امت اسلامی، از انسان‌های آزاده جهان می‌خواهیم در کنار مردم مبارز فلسطین در دفاع از حقوق‌شان در استرداد اراضی غصب شده، بایستند چرا که ریشه‌کن‌‌سازی این غده سرطانی تنها به دست مومنان آزاده امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics