قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب حدیث فقهی مشترک منتشر می‌شود
از انتشار کتاب «التنبيه على غرائب من لا يحضره الفقيه» تا احیای یک اثر فقهی از دانشمندان قرن 13 هجری

معرفی کتاب؛

کتاب حدیث فقهی مشترک منتشر می‌شود

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب حدیث فقهی مشترک با زیر عنوان «واکاوی مبانی و پیش فرض‌های حجیت احادیث فقهی مشترک میان فریقین» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، محمد روحانی، با اشاره به محتوای کتاب حدیث فقهی مشترک با زیر عنوان «واکاوی مبانی و پیش فرض‌های حجیت احادیث فقهی مشترک میان فریقین» اظهار کرد: این کتاب به دنبال آن است که نسبت صحیح حدیث با سنت را تبیین کند و با توجه به جایگاه حدیث مشترک در دستیابی به سنت به تبیین حجیت و اعتبار عنصر اشتراک به اثبات سنت بپردازد.

وی با بیان اینکه این کتاب در ابتدا به واژه‌پژوهی و مفهوم‌پژوهی حجت می‌پردازد گفت: در ادامه مفهوم‌پژوهی سنت، تبیین ارتباط آن با حدیث و واژه‌پژوهی حدیث و ارتباط سنت و حدیث تبیین می‌شود.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: در ادامه کتاب ملاک دوم در حجیت حدیث فقهی مشترک مورد بحث قرار می‌گیرد و حساب احتمال در تعریف شهید صدر و کنترل و صحت‌سنجی نتایج به دست آمده در این بخش اشاره می‌شود.

وی عنوان کرد: در انتهای کتاب نتایج و پیشنهادات پژوهش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که برای کسانی که در این فضا اقدامات و نتایج را دنبال می‌کنند بسیار مفید و مؤثر است.

کتاب حدیث فقهی مشترک با زیر عنوان واکاوی مبانی و پیش فرض‌های حجیت احادیث فقهی مشترک میان فریقین از سوی سیدمحمدحسن حکیم در ۲۰۸ صفحه تألیف شده و به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با قیمت ۱۵ هزار تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics