قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی فقهی اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی
بررسی فقهی اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی

تازه‌های نشر؛

بررسی فقهی اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی

تلاش این تحقیق، شناخت مبانی اقناع و بررسی قلمرو مجاز شرعی بهره‌گیری از تکنیک‌های اقناعی و متقاعدگرانه است که می‌تواند در فرایندهای تولید و برنامه‌سازی رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، در عصر کنونی، هدایت و کنترل بینش، کنشی و گرایشی مخاطب از طریق تکنیک‌های اقناع با واسطه‌گری رسانه‌های ازتباطات جمعی به متداول‌ترین و نیز مدنی‌ترین روش‌های مراقبت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است.

اقناع مخاطب، فرآیند تأثیرگذاری هوشمندانه‌ای است که صاحبان رسانه‌های جمعی با شیوه‌های متنوع از آن برای جهت‌دهی افکار عمومی جهت اهدافشان استفاده می‌کنند و چه‌بسا طراحی و کاربست این شیوه‌ها، گاهی فریب‌کارانه و با شرع اسلامی ناسازگار است؛ لذا ضرورت دارد مسأله بر اساس فقه اسلامی بررسی شود تا بتوان میزان جواز یا عدم جواز متقاعدسازی توسط رسانه‌های جمعی را به‌دست آورد که خود نیز دال بر نوآوری است.

از آنجا که رسیدن به اقناع حداکثری، خواست مدیران و متولیان رسانه‌های جمعی است؛ تنظیم ضوابط فقهی و محدوده مجاز آن در عرصه اقناع مخاطب، یکی از دغدغه‌های فقه‌پژوهان رسانه‌ای است و تلاش این تحقیق، شناخت مبانی اقناع و بررسی قلمرو مجاز شرعی بهره‌گیری از تکنیک‌های اقناعی و متقاعدگرانه است که می‌تواند در فرایندهای تولید و برنامه‌سازی رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب «بررسی فقهی اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی» تألیف اساتید حسین حاجی‌پور، علی نهاوندی و محمدمهدی کیانی است که به‌تازگی از سوی انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به‌زیور طبع آراسته شده؛ عهده‌دار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی است که ابعاد و زوایای گوناگون این موضوع را مورد تحلیل قرار داده تا بتواند مشروعیت و یا عدم مشروعیت اقناع را در رسانه‌های جمعی کشف نماید.

علاقه‌مندان، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان می‌توانند جهت تهیه این اثر به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در قم یا مشهد، فروشگاه بوستان کتاب در قم و فروشگاه دلیل ما در مجتمع ناشران مراجعه نمایند.

مراکز پخش و فروش آثار: قم و مشهد، فروشگاه کتاب مرکز فقهی. قم، جنب مدرسه کرمانی‌ها. فروشگاه‌های بوستان کتاب. مجتمع ناشران، انتشارات دلیل ما. نمایشگاه عتبه حسینیه علیه‌السلام در بین الحرمین (آثار عربی و انگلیسی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics